E‑commerce, czyli branża przyszłości
Już od kilku lat mówi się, że rynek e‑commerce jest branżą przyszłości. PMR opublikowało wyniki badań, które wykazały, że w nadchodzących latach rynek e‑commerce będzie rósł w tempie dwucyfrowym! O czym nie możesz zapomnieć, tworząc swój pierwszy sklep internetowy?
1. Strategia – dowiedz się m.in. kim są Twoi klienci? Jakie są ich potrzeby? Co chcesz sprzedawać? Czy znasz branże i rynek? Kto jest Twoją konkurencją? Dobre przygotowanie to oszczędność czasu i pieniędzy.
2. Finanse – czyli nic innego niż budżet. Ile planujesz wydać? Jakie masz zasoby? Czy skorzystasz z dofinansowań?
3. Logistyka – to nie tylko dostawa produktu w sprecyzowane miejsce i w określonym czasie, a cały zestaw procesów związanych z magazynowaniem i zaopatrzeniem, obiegiem dokumentów, realizacją płatności, a także planowaniem zasobów.
4. Efektywne działania marketingowe – dzięki jakim kanałom Twój klient może Cię znaleźć? Czy zainwestujesz w kampanie na Facebooku, czy może tylko skorzystasz z kampanii AdWords? Czy te działania będą przynosić Ci zyski?
5. Zaufanie do marki – klienci w kontekście zaufania do marki myślą m.in. o kwestiach bezpieczeństwa swoich danych. Aby, wzbudzać zaufanie dokładnie pokaż swój produkt, jasno opisz sposób wysyłki, czas oczekiwania, pozwól również dodawać opinie do swojego produktu osobom, które go zakupiły, jasno określ reguły zwrotu, czy reklamacji.
6. Analiza danych i wyciąganie wniosków – korzystaj z możliwości Google Analytics, czy Menadżera Reklam. W jaki sposób Twoi klienci Cię znajdują? Co możesz poprawić?
7. Obsługa klienta. E‑klient nie różni się za bardzo od klienta w sklepie stacjonarnym. Każdy z nich oczekuje pełnej informacji o produkcie, chce mieć możliwość zadawania pytań, dopytania o transakcje, czy możliwość zwrotu, lub reklamacji. Odpowiednia obsługa może wpłynąć na wzrost zamówień.
Te 7 wskazówek to jest „must have” przy otwieraniu sklepu. Pomyśl o tym i daj nam znać — która z nich jest dla Ciebie najważniejsza? 🙂 W kolejnym poście powiem Ci co nieco o technologii i projektowaniu sklepu internetowego, dlatego nie zapomnij tutaj wrócić.